Frågor & svar (FAQ)

Här finner du svar på de vanligast förekommande frågorna 

 

  • Kan jag beställa en Raleigh direkt på er hemsida?
     ➤ Nej. Raleigh säljs endast via våra auktoriserade återförsäljare. För att hitta en återförsäljare nära dig klicka här.

 

  • Var kan jag köpa en Raleigh?
    Raleigh cyklar hittar du hos våra cykelhandlare runt om i landet. För att hitta en återförsäljare nära dig klicka här.

 

  • Var hittar jag lagerstatus på en viss cykel/produkt?
    ➤ För aktuell lagerstatus och eventuella leveranstider kontaktas våra återförsäljare

 

  • Vilken storlek passar mig?
    ➤ Alla kroppar och smaker är olika och därför rekommenderar vi att du rådfrågar säljaren i din cykelbutik för att få den optimala cykeln för just dig.

 

  • Finns det bättringsfärg till min cykel?
    ➤ Nej, tyvärr tillhandahåller vi inte bättringsfärg till våra cyklar. Inte heller ger vi ut färgkoder då de vi använder inte är applicerbara utanför fabriken där vi lackerar våra ramar. Oftast kan man vända sig till en välsorterad biltillbehörsbutik och där hitta lackstift i liknande kulör. 

 

  • Det är fel på min cykel - hur går jag tillväga?
    ➤ Vid fel på din cykel, som du inte kan avhjälpa själv, vänder du dig alltid i första hand till den butik där du köpte cykeln. De har kunskap, information och vanligtvis reservdelar i lager. Detta gäller även vid eventuella garantiärenden - cykeln måste undersökas av butiken som i sin tur meddelar oss sin bedömning.

Med Raleigh får du

5 års garanti på ram
Nordisk design och kvalitet
Återförsäljare över hela landet
3 års garanti på Promovec batteri och motor